CRITERIS DE
QUALIFICACIÓ
La nota d’avaluació respondrà als
criteris fixats en cada nivell, amb reajustament, si cal, en benefici de
l’alumne.
El pes de cada nota dins del seu
apartat dependrà de conjunt de notes dins d’aquest mateix apartat. En tot cas, la
nota final d’avaluació respondrà a una fórmula particular de cada avaluació,
amb una variació del 5 % per actitud, i
fins el 10 % suplementari en
excel·lència o activitats voluntàries proposades.
El Pla lector, que significa llegir dos
títols de cada tria, augmentarà la nota final fins un 25 % segons el grau i
aprofitament del seguiment.
En qualsevol cas una redacció deficient
o importants i repetides errades ortogràfiques limitaran la nota màxima fins un
20%
La puntuació de proves i treballs, podrà
ser numèrica quan respon a un
model de resposta, o neutra,
quan es fa una valoració global de tots
els elements, sense l’existència d’un
model únic.
Les
qüestions de les proves poden ser avaluades seguint dos principis:
a) contingut: conceptes, redacció i ortografia
b) praxi: *ítems que demostren un coneixement implícit
*el percentatge de validesa de cada resposta se
determinarà puntualment, en funció la dificultat i el nombre. Un cas semblant
s’aplica als controls de lectura, on la superació d’aquest significa un nombre
mínim de respostes vàlides.
REVISIÓ de les proves:
a) general en classe.
S’hi indiquen els criteris seguits per cada qüestió i les
possibles variacions. Es poden fer aclariments en el moment. Si un alumne detecta alguna errada o una
insuficient valoració, la indicarà justificadament al marge superior de
l’examen. Posteriorment serà revisada i presa en consideració.
b) personal
en cas necessari hi haurà una explicació personal
c) administrativa
si el desacord continua, l’alumne podrà seguir els tràmits
previstos
JUSTIFICACIÓ DE FALTES
Qualsevol alumne que no assistisca a una prova,
independentment del justificant regular,
haurà de redactar una nota explicant-ne els motius i sol·licitant una
data alternativa. Aquesta nota anirà datada i signada per alumne. Posteriorment
serà grapada al full d’examen.
Model:
a) identificació: nom de l’alumne i curs
b) assumpte: prova i data de l’examen absent
c) justificació: motius de l’absència
d) petició de fer la prova
e) tancament: data i signatura
NORMES DE PRESENTACIÓ I REDACCIÓ D’EXÀMENS I TREBALLS
Identificació; nom, paginació si cal, i títol, si es
tracta d’un treball.
Fulls format A4; més d’un, grapats.
Escrit a mà, només excepcionalment a l’ordinador.
Bolígraf blau
Marges
Redacció ordenada en paràgrafs clars.
PRESENTACIÓ DIGITAL via @
. Asumpte. Núm de classe + treball
. índex
NOTA
JUSTIFICATIVA “Fer vaga no és fer el “vago” (gandul)”
Vaga.-
posicionament individual
davant d’una reivindicació
col·lectiva
Quan
és fa vaga, cal:
a)
saber-ne el motius
b)
provocar un debat: acordar mesures de pressió
c)
proposar alternatives de pressió o de solució
d) prendre una posició pròpia que pot ser total
o parcial
Redacta
una nota justificativa:
a)
identificació: nom, curs i grup
dia de la vaga
motiu
convocants
b)
Accions prèvies:
si hi
ha hagut un debat i de quin abast: entre amics, a la classe, convocatòria
general...
si hi
havia postures contràries
c)
Accions
si has fet alguna activitat personal i col·lectiva tendent
a pressionar o trobar solucions (no assistir a classe, pancartes, discussions
entre els amics, a classe, a casa..., assistència a una manifestació, posar-se
a sobre algun element reivindicatiu: samarreta, xapeta, adhesiu...
d) Alguna anècdota o sensació especial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada