NORMES I ORIENTACIONS



CRITERIS DE QUALIFICACIÓ

La nota d’avaluació respondrà als criteris fixats en cada nivell, amb reajustament, si cal, en benefici de l’alumne.
El pes de cada nota dins del seu apartat dependrà de conjunt de notes dins d’aquest mateix apartat. En tot cas, la nota final d’avaluació respondrà a una fórmula particular de cada avaluació, amb una variació del 5 %  per actitud, i fins el 10 %  suplementari en excel·lència o activitats voluntàries proposades.
El Pla lector, que significa llegir dos títols de cada tria, augmentarà la nota final fins un 25 % segons el grau i aprofitament del seguiment.
En qualsevol cas una redacció deficient o importants i repetides errades ortogràfiques limitaran la nota màxima fins un 20% 
         La puntuació de proves i treballs, podrà ser numèrica quan respon a un model  de resposta,  o neutra, quan es fa una  valoració global de tots els elements, sense  l’existència d’un model únic.
          Les qüestions de les proves poden ser avaluades seguint dos principis:
a) contingut: conceptes, redacció i ortografia
b) praxi: *ítems que demostren un coneixement implícit

*el percentatge de validesa de cada resposta se determinarà puntualment, en funció la dificultat i el nombre. Un cas semblant s’aplica als controls de lectura, on la superació d’aquest significa un nombre mínim de respostes vàlides.

REVISIÓ de les proves:

a) general en classe.
S’hi indiquen els criteris seguits per cada qüestió i les possibles variacions. Es poden fer aclariments en el moment.  Si un alumne detecta alguna errada o una insuficient valoració, la indicarà justificadament al marge superior de l’examen. Posteriorment serà revisada i presa en consideració.

b) personal
en cas necessari hi haurà una explicació personal

c) administrativa
si el desacord continua, l’alumne podrà seguir els tràmits previstos

JUSTIFICACIÓ DE FALTES

Qualsevol alumne que no assistisca a una prova, independentment del justificant regular,  haurà de redactar una nota explicant-ne els motius i sol·licitant una data alternativa. Aquesta nota anirà datada i signada per alumne. Posteriorment serà grapada al full d’examen.
Model:
a) identificació: nom de l’alumne i curs
b) assumpte: prova i data de l’examen absent
c) justificació: motius de l’absència
d) petició de fer la prova
e) tancament: data i signatura

NORMES DE PRESENTACIÓ I REDACCIÓ D’EXÀMENS I TREBALLS

Identificació; nom, paginació si cal, i títol, si es tracta d’un treball.
Fulls format A4; més d’un, grapats.
Escrit a mà, només excepcionalment a l’ordinador.
Bolígraf blau
Marges
Redacció ordenada en paràgrafs clars.

PRESENTACIÓ DIGITAL via @

. Asumpte. Núm de classe + treball
. índex



NOTA JUSTIFICATIVA “Fer vaga no és fer el “vago” (gandul)”

Vaga.- posicionament individual
           davant d’una reivindicació col·lectiva

Quan és fa vaga, cal:
a) saber-ne el motius
b) provocar un debat: acordar mesures de pressió
c) proposar alternatives de pressió o de solució
d)  prendre una posició pròpia que pot ser total o parcial


Redacta una nota justificativa:

a) identificació: nom, curs i grup
                        dia de la vaga
                        motiu
                        convocants


b) Accions prèvies:
si hi ha hagut un debat i de quin abast: entre amics, a la classe, convocatòria general...
si hi havia postures contràries

c) Accions
si has fet alguna activitat personal i col·lectiva tendent a pressionar o trobar solucions (no assistir a classe, pancartes, discussions entre els amics, a classe, a casa..., assistència a una manifestació, posar-se a sobre algun element reivindicatiu: samarreta, xapeta, adhesiu...

d) Alguna anècdota o sensació especial.

 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada